De Santa Run is een Fun Run in kerstpak voor het goede doel. Trek je Santapak aan en ren, wandel of dans mee door Diemen-Noord. Spreek af met je familie, vrienden, klasgenoten, collega’s en sportmaatjes. De opbrengst is bestemd voor nieuwe winterkleding voor kinderen van de Voedselbank Diemen.

Rotary Diemen kiest voor dit doel omdat afgelopen jaar veel meer gezinnen met kinderen zich hebben aangemeld bij de Voedselbank Diemen. Mensen die gebruik maken van de Voedselbank leven onder de armoedegrens. Hun kinderen ervaren daar de gevolgen van.

De stichting Kinderen van de Voedselbank helpt deze kinderen. Via een webshop kunnen de kinderen samen met hun ouders/begeleiders een eigen outfit kiezen. In het winterkledingpakket zit een nieuwe winterjas, nieuwe schoenen en vier cadeautjes die mooi ingepakt worden thuisgestuurd.

Het doel van de stichting Kinderen van de Voedselbank is: kinderarmoede in Nederland bestrijden. De stichting beschikt over een ANBI status en is winnaar van de nationale kinderrechten-award.
Rotary Diemen werkt samen met deze stichting zodat het geld terecht komt bij de kinderen van de Voedselbank in Diemen!